Onderzoek naar Ongelijkheid en Inclusief Onderwijs aan de Erasmus Universiteit: De Rol van Docenten en Informatie-asymmetrie

Recent onderzoek, gefinancierd door het Erasmus Trustfonds via het Familie Atsma Fonds en ESHPM, heeft zich gericht op de toegankelijkheid van het hoger onderwijs voor studenten met een functiebeperking. Dit project biedt inzicht de dilemma’s en knelpunten die studenten en docenten ervaren in het regelen van toegankelijkheid en biedt lessen voor mogelijke verbeteringen. Kyra Mulders, die sociale ongelijkheden studeert aan de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences (ESSB), ging dieper inop deze problematiek door aanvullende analyses van interviews met zowel studenten met een functiebeperking als docenten. Kyra Mulders is niet onbekend met dit onderwerp. Eerder heeft zij al scriptieonderzoek uitgevoerd naar de ervaringen van studenten met een functiebeperking in het hoger onderwijs. Bovendien heeft zij zelf ervaring als student met een functiebeperking. Deze ervaring en haar eerdere onderzoek vormt een solide basis voor dit project.

Lees hier meer over het onderzoek.

Lees hier de masterscriptie.

 

Categorieën Nieuws Projecten
Onderzoekers Kyra Mulders
Project data 2024
Geschreven op: 14 oktober 2024

Door Nihal Cinar